Általános Szerződési Feltételek a www.vely.hu webáruház részére


1. TÁRGY
1.1 A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSzF”) a vevő és az eladó - a következő társaság - jogait és kötelezettségeit szabályozza:

Vely Care s. r. o.
székhelye: 082 05 Šarišské Bohdanovce 166, Szlovák Köztársaság
Cégjegyzékszáma: 53 309 090
Közösségi adószáma: SK2121328660
bejegyezve az Eperlyesi Járásbíróság Cégjegyzékében, Alosztály: Sro, Betétlapszám: 40980/P
telefon: +36 20 617 2870
e-mail: info@vely.hu
(a továbbiakban: „társaság”) a cég be van jegyezve a Kerületi Bíróság Prešov Cégjegyzékébe, Sro rovatba, ügyiratszám. 40980 / P

az adásvételi szerződések interneten, a www.vely.hu weboldalon elhelyezett webáruházon keresztül történő megkötésénél.

1.2 A társaság felügyeleti hatósága:
- Szlovák Kereskedelmi Felügyelet:
A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Eperlyes megyei Felügyelősége
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Szlovák Köztársaság
Felügyeletvégrehajtó Főosztály
pr@soi.sk
tel. sz. +421 51/772 15 97
fax sz. +421 51/772 15 96

2. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSEK MEGKÖTÉSE
2.1. Azon adásvételi szerződés megkötésére, amely alapján a társaság a vevő részére leszállítja a megrendelt árut (a továbbiakban: „adásvételi szerződés”), az adásvételi szerződéstervezet és az adásvételi szerződéstervezet társaság részéről történő elfogadása alapján kerül sor.

2.2. Az adásvételi szerződéstervezet a megrendelő félnek a társaságnak címzett megrendelése (a továbbiakban: „megrendelés”). A megrendelés megvalósítható a létrehozott felhasználói fiókon keresztül vagy regisztráció nélkül a megrendelő formanyomtatvány/számlázási adatok kitöltésével a www.vely.hu weboldalon, és azt elküldve a webáruházon keresztül.

2.3. A megrendelés egyebeken kívül a következőket tartalmazza:
a) azt igazoló nyilatkozat, hogy a vevő megismerkedett a jelen ÁSzF-kel (beleértve a szerződéstől való elállás feltételeit, az alternatív vitamegoldást és a reklamációs szabályzatot), melyek elválaszthatatlan részét képezi az adásvételi szerződésnek, és teljes mértékben egyetért ezzel,
b) arról szóló nyilatkozat, hogy a vevő megismerkedett a személyes adatok védelmének alapelveivel.


2.4. A megrendelés visszaigazolása az adásvételi szerződéstervezet elfogadása. A megrendelés visszaigazolása a társaság időben történő írásos nyilatkozata a vevő felé e-mail formában, melyben a társaság igazolja, hogy a vevő megrendelését elfogadja. A megrendelés visszaigazolása abban a pillanatban lép hatályba, amikor a vevő részére kézbesítve van a megrendelés visszaigazolása a megrendelő formanyomtatványban feltüntetett e-mail címére.

2.5. Az adásvételi szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor a megrendelés visszaigazolása hatályba lép, vagyis a vevő részére kézbesítve van a megrendelés visszaigazolása a megrendelő formanyomtatványban feltüntetett e-mail címére. A létrejött adásvételi szerződés tárgya a társaság azon kötelezettsége, hogy a vevőnek leszállítja a megrendelt árut a meghatározott rendeltetési helyre, és a vevő azon kötelezettsége, hogy az árut az egyeztetett időben és helyen átveszi, és ez után megfizeti a vételárat és a szállítási díjat.

2.6. Az adásvételi szerződés megkötését követően a megrendelés bármilyen módosítása az adásvételi szerződés tartalmának módosítási tervezete, és csak a vevő és a társaság kölcsönös megállapodását követően lehetséges.


3. VÉTELÁR
3.1. A megrendelt áru vételára az aktuális ajánlatban, a megrendelésben és a megrendelés visszaigazolásában található. A vételár mindig tartalmazza az áfát, és EUR pénznemben van meghatározva.

3.2. Az áru vételára nem tartalmazza az árunak a társaság raktárából a rendeltetési helyszínre történő szállítási díját, amely díj a vevőnek külön kerül kiszámlázására az áruszállítás azon rendeltetési helyszínre történő módja szerint, amit a vevő kiválasztott.

3.3. Az adásvételi szerződés megkötése után a vevő kötelezettséget vállal, hogy a vételárat alábbi módok egyikén megfizeti a társaságnak, melyek közül a vevő az áru megrendelésénél jogosult választani:
a. Készpénzben személyes átvételnél
b. Utánvétellel (a futárnak)
c. Számlára történő átutalással

3.4. A vevő vételármegfizetési kötelezettsége abban a pillanatban van teljesítve, amikor:
- a vételárat átadja a futárnak,
- a pénzeszközök (vételár) jóváírásra kerülnek a társaság bankszámláján.

3.5. Az áru tulajdonjogát a vevő az áru vételárának teljes megfizetésével szerzi meg.

3.6. Minden akció a készletek erejéig tart, amennyiben ez a konkrét terméknél nincs feltüntetve más módon.


4. SZÁLLÍTÁSI IDŐ
4.1. Az a szállítási idő, amelyen belül a társaság köteles az árut leszállítani a vevőnek, függ attól, hogy az áru mennyire elérhető a társaság vagy a beszállító raktárában.

4.2. Az áru leszállításának, illetve a helyszínre való kiszállításának különböző módjaihoz különböző szállítási határidők kötődnek.

4.3. Amennyiben a társaság megállapítja, hogy a megrendelésben szereplő áru elérhetetlen annak ellenére, hogy a szállító más tájékoztatást nyújtott erről, a társaság azonnal értesíti az ügyfélt, és lehetőséget kínál a megrendelés szétosztására, esetleg törlésére. Ha a megrendelést megfizették, a társaság visszatéríti az ügyfélnek a már kiárusított tételért fizetett összeget.

5. RENDELTETÉSI HELY
5.1. A rendeltetési hely az a cím, amit a vevő a megrendelésben címként és/vagy szállítási helyként adott meg, és a társaság ezt a megrendelés visszaigazolásában rendeltetési helyként nyugtázta.

6. AZ ÁRU RENDELTETÉSI HELYRE VALÓ SZÁLLÍTÁSÁNAK MÓDJA
6.1 Az áru rendeltetési helyre való szállításának módjai a következők:
a. Szállítás futárszolgálat által
b. Szállítás postai úton

6.2 A szállítás áráról és az adott helyszínre történő szállítás szokásos időtartalmáról szóló információ mindig az áru kiszállításának konkrét fajtájánál van megadva.

7. AZ ÁRU LESZÁLLÍTÁSA
7.1. A társaság áruleszállítási kötelezettsége akkor teljesített, amikor a megrendelt árut átadja a vevőnek vagy a jogosult személynek a rendeltetési helyen. Az áru leszállítását és átvételét a vevő köteles írásban olyan módon igazolni, melyet a futárszolgálat határoz meg. A jelen ÁSzF 3.3. pontja értelmében vett utánvétes fizetési mód kiválasztásánál a vevő a vételárat közvetlenül a fuvarozónak/futárszolgálatnak fizeti meg. A szóban forgó szolgáltatás illetékköteles lehet, amely tényről és az illeték pontos összegéről a vevő még a megrendelés kötelező érvényű nyugtázása előtt tájékoztatást kap. Az áru rendes leszállítását követően a vevő kap egy számviteli bizonylatot - számlát, amely egyúttal garancialevélként is szolgál.

7.2. Abban a pillanatban, amikor a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik személy átveszi az árut az eladótól vagy annak az áru kézbesítésére megbízott képviselőjétől, vagy ha így nem tesz időben, akkor amikor az eladó lehetővé teszi a vevő részére, hogy kezelje az árut, és a vevő az árut nem veszi át, akkor átszáll rá az árukárosodás kockázata.

7.3. A társaság azon kötelezettsége, hogy leszállítsa az árut, abban a pillanatban is teljesítettnek tekintendő, ha a társaság az árut a vevőnek az egyeztetett helyen és időben készen állt átadni, illetve ha akkor lehetővé teszi a vevőnek az áru átvételét, és a vevő az árut nem vette át a társaságnak fel nem róható okokból.

7.4. Amennyiben a vevő nem veszi át az árut, és az áru visszakerül a társasághoz, a társaság jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és a vevőtől kérni az áru sikertelen kiszállításával kapcsolatos szállítási és csomagolási költségek megtérítését.

8. A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
8.1. Amíg a megrendelés nem lett kiadva a megrendelőnek, a megrendelő e-mailben visszavonhatja a megrendelést. A megrendelés visszavonása esetén a társaság nem számláz semmilyen bírságot vagy egyéb illetéket.

8.2. A Tt. 102/2014. számú, a fogyasztó távszerződéskötés alapján vagy az eladó üzemelési helyiségein kívül megkötött szerződés alapján történő áruértékesítésnél való védelméről, és némely törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló többszörösen módosított törvény (a továbbiakban: „távértékesítésnél történő fogyasztóvédelemről szóló törvény”) értelmében a fogyasztóként jelenlévő vevő az adásvételi szerződéstől a vevő vagy a megbízott személy általi áruátvételtől számított 14 napon belül indoklás nélkül jogosult elállni.

8.3 A megrendelés visszavonásában és a szerződéstől való elállásban fel kell tüntetni az utónevet és családnevet, az e-mail címet, a megrendelés számát, a megrendelt áru jellemzését, valamint a fizetés visszatérítéséhez szükséges bankszámlaszámot. A jogbiztonság fenntartás és a megrendelés visszavonásának, valamint a szerződéstől való elállás igazolhatósága érdekében a társaság azt ajánlja, hogy a vevő a megrendelés visszavonását, illetve a szerződéstől való elállást írásos formában postán küldje a következő címre: 082 05 Šarišské Bohdanovce 166, vagy elektronikus postával a következő címre: info@vely.hu

8.4 A szerződéstől elektronikus posta általi elállás esetében a társaság köteles a vevőnek egy e-mailt küldeni, amelyben visszaigazolja a szerződéstől való elállás fogadását.

8.5 A szerződéstől való elállás határideje akkor tekintendő betartottnak, ha a szerződéstől való elállásról szóló értesítés a társaság részére legkésőbb a szerződéstől való elállásra meghatározott határidő utolsó napján lett elküldve. A vevő szerződéstől való elállásával a szerződés az elejétől kezdve megszűnik.

8.6 A szerződéstől való elállás után a társaság köteles:
a. a vevőtől visszavenni az árut, és a vevő köteles az árut elküldeni a következő címre: 082 05 Šarišské Bohdanovce 166. Ajánlatos az árut mint csomagot ajánlott küldeményként elküldeni. Az árut ne küldje utánvétellel, mert a társaság nem veszi át az utánvételes küldeményt. A csomagba tegye bele azon adóbizonylat másolatát, melyet az áruval küldtünk Önnek, valamint a kézbesítőtől származó nyugta másolatát is.
b. visszaszolgáltatni a vevőnek indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb viszont a szerződéstől való elállás értesítésének kézbesítésétől számított 14 munkanapos határidőn belül, az összes térítést, melyet a vevőtől a szerződés alapján vagy azzal kapcsolatban kapott.

8.7 A társaság fenntartja a jogát arra, hogy visszatartsa a vételár visszaszolgáltatását egészen az áru vevő általi visszaadásának pillanatáig, esetleg az áru társaság részére történő elküldésének igazolásáig. Rongált áru és/vagy olyan áru visszaadása esetén, melynek értéke olyan kezelés következtében csökkent, ami az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelésen felüli, a társaság a vevő részére a vételárat az árun okozott kár megtérítésével csökkentve fizeti vissza. A társaság kártérítési követelése akkor szűnik meg, amikor azt beszámítja a vevő vételárvisszafizetési követelésével szemben. A vételárat, illetve annak fennmaradó részét a kártérítéssel való csökkentést követően, a társaság a vevő részére azonos módon fizeti vissza, amilyen módon a vevő azt megfizette, amennyiben a vevővel nem egyezik meg a fizetések más visszatérítési módjában anélkül, hogy a vevőnek ezzel kapcsolatban további illetékek legyenek számlázva.

8.8 A vevő legkésőbb a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napos határidőn belül köteles visszaküldeni az árut vagy azt átadni a társaságnak. Az első mondat szerinti határidő akkor tekintendő betartottnak, ha az áru szállításra való átadása legkésőbb a határidő utolsó napján megtörtént. Az áru társaságnak való visszaküldésének költségeit a vevő viseli.

8.9 A távértékesítésnél történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7.§ (6) bekezdésének rendelkezése értelmében a vevő nem állhat el az olyan szerződéstől, melynek tárgyát a következők képezik:
- a fogyasztó külön igénye szerint elkészített áru, méretre legyártott áru vagy személy szerint egy fogyasztónak rendeltetett áru eladása,
- védőcsomagolásban lezárt áru eladása, melynek visszaszolgáltatása egészségvédelmi okok miatt vagy higiéniai okok miatt nem lehetséges, és melynek védőcsomagolása a leszállítást követően megsérült,
- olyan áru eladása, amely a szerződéskötést követően, és miután az árut az eladótól a vevő átvette, összeszerelésre került, össze lett rakva vagy olyan módon használták, hogy annak eredeti állapotba való ismételt visszaszállítása nem lehetséges fokozott fáradozás és fokozott költségek nélkül, pl. összerakott vagy összeszerelt bútor és hasonló.

8.10 A társaság főként a következő okok miatt jogosult elállni az adásvételi szerződéstől:
a) ha a vevő a megrendelt árut az egyeztetett időpontban nem veszi át a futárszolgálattól, a társaságnak fel nem róható okokból,
b) ha a vevő a megrendelt árut nem veszi át személyes átvételnél,
c) ha a társaság a tőle elvárható minden igyekezet ellenére nem képes leszállítani az árut főként amiatt, hogy az áru elfogyott, már nem gyártják vagy már nem szállítják, és a társaság azt nem tudja egyéb módon beszerezni,
d) ha jelentősen megváltozott az az ár, amelyért a társaság az árut vásárolja.

8.11 A társaság szerződéstől való elállása azzal a nappal hatályos, amikor az elállás kézbesítve van a vevőnek azzal, hogy az elálláshoz elegendő a szerződéstől való elállás e-mailben való kézbesítése is.

8.12 A társaság szerződéstől való elállása viszont nem érinti a társaság kártérítési igényét, amely főként azzal kapcsolatos, hogy a társaság hiábavalóan próbálta leszállítani a vevőnek az árut.


9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
(link)

10. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
10.1. A jelen szerződési és reklamációs feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés létrejöttével lépnek hatályba.

10.2. A jelen ÁSzF elválaszthatatlan részét képezik a következők is:
a) Személyes adatok védelme
b) Reklamációs szabályzat
c) Az alternatív vitamegoldások lehetőségéről szóló információ
d) Minta formanyomtatvány a szerződéstől való elálláshoz

10.3. A jelen ÁSzF bármilyen módosítása a következő weboldalon való nyilvánosságra hozatala napjával lép hatályba: www.vely.hu

10.4. Az adásvételi szerződés által létrejött jogviszonyokra az adásvételi szerződés rendelkezései vonatkoznak majd (azaz a megrendelésnek és a megrendelés visszaigazolásának a tartalma), továbbá a jelen ÁSzF rendelkezései, a Polgári Törvénykönyv megfelelő rendelkezései, a fogyasztóvédelemről szóló Tt. 250/2007. számú törvény rendelkezései, az elektronikus üzletről és a Tt. 128/2002. számú, a belső piac fogyasztóvédelemmel kapcsolatos állami ellenőrzéséről, és némely törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló törvénye módosításáról és kiegészítéséről szóló, a Tt. 284/2002. számú törvénnyel és a későbbi előírásokkal egységes szerkezetben érvényes Tt. 22/2004. számú törvénye rendelkezései, és a távértékesítésnél történő fogyasztóvédelemről szóló Tt. 102/2014. számú törvénye rendelkezései, valamint az általánosan kötelező érvényű jogszabályok diszpozitív rendelkezései, és a jelen ÁSzF rendelkezései előnyt élveznek az általánosan kötelező érvényű jogszabályok diszpozitív rendelkezéseivel szemben.

10.5. Amennyiben a jelen ÁSzF bármilyen rendelkezése érvénytelen, hatálytalan és/vagy végrehajthatatlan vagy azzá válik, ez nem érinti a jelen ÁSzF többi rendelkezésének érvényességét, hatályosságát és/vagy végrehajthatóságát, amennyiben ezt a megfelelő jogszabályok értelmében nem zárja ki az ilyen rendelkezés jellege. A felek kötelezettséget vállalnak, hogy indokolatlan késedelem nélkül azt követően, hogy megállapítják, hogy az adásvételi szerződés vagy a jelen ÁSzF valamely rendelkezése érvénytelen, hatálytalan és/vagy végrehajthatatlan, az érintett rendelkezést olyan új rendelkezéssel pótolják, amelynek tartalma a lehető legnagyobb mértékben megfelel az eredeti rendelkezés céljának.

10.6. Amennyiben a vevő nem fogyasztó, de pl. vállalkozó vagy kereskedelmi társaság, erre a jogviszonyra a Kereskedelmi Törvénykönyv megfelelő rendelkezései lesznek irányadóak, és ebben az esetben nem kerülnek alkalmazásra a fogyasztóvédelmet biztosító rendelkezések.

a kiadás dátuma: 2021.11.01
Vely Care s. r. o.

 

Kviz vely.hu