REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT

1. A Vely Care s. r. o. társaság felel azokért a hibákért, melyek az eladott árun a vevő általi átvételnél állapíthatók meg, illetve azokért a hibákért, melyek az átvétel után a garanciális időn belül állapíthatók meg.

2. A garanciális időtartam 24 hónap. A garanciális idő az áru vevő általi átvételével kezdődik. Amennyiben a reklamált árut a vevőnek futárszolgálat által kézbesítette, a garanciális időszak az áru futártól való átvételétől kezdődik. Élelmiszerek esetében, amelyeken fel van tüntetve a fogyaszthatósági idő, a jótállási idő ezen feltüntetett dátumig érvényes.

3. A reklamáció alatt az áru vagy a szolgáltatás hibáiért való felelősség érvényesítése értendő. A www.vely.hu webáruházon keresztül vásárolt árut a vevő a következő címen jogosult reklamálni: 082 05 Šarišské Bohdanovce 166, Szlovák Köztársaság.

4. A reklamált áruval együtt a vevő köteles a társaság részére elküldeni a reklamált áru megvásárlásáról szóló számviteli bizonylat eredeti példányát is, valamint leírni a reklamáció okát is. A reklamációs ok leírásában a vevő köteles határozottan és érthetően meghatározni a reklamált tényeket, azokat a jogokat, melyeket a társasággal szemben a hibafelelősségért érvényesíteni akar, valamint kommunikációs célokra az elérhetőségét is. A reklamált árut a vevő a társaság részére saját költségére és kockázatára küldi.

5. A hibafelelősségből eredő jogok megszűnnek, ha a fent feltüntetett módon nem lettek érvényesítve a garanciális időn belül. A vevő csak hibás (megrongált) árut reklamálhat. A vevő köteles az árut közvetlenül a küldemény átvételét követően ellenőrizni.

6. Ha olyan hibáról van szó, mely kiküszöbölhető, a vevőnek joga van arra, hogy az ingyenesen, időben és rendesen eltávolításra kerüljön. Az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül kiküszöbölni a hibát, mégpedig a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül. A társaság mindig jogosult a hiba kiküszöbölése helyett kicserélni a hibás árut hibátlanra. Amennyiben az áru kicserélésére kerül sor, az új garanciális időtartam az új áru átvételétől kezdődik.

7. A vevő a hiba kiküszöbölése helyett kérheti a dolog cseréjét, amennyiben a társaságnál nem keletkezik aránytalan költség az áru árára vagy a hiba komolyságára való tekintettel. Ha olyan hibáról van szó, amit nem lehet kiküszöbölni, és amely akadályozza azt, hogy az áru hiba nélküli áruként legyen használva, a vevőnek joga van az áru cseréjére, vagy joga van elállni a szerződéstől.

8. Ha olyan hibáról van szó, amit nem lehet kiküszöbölni, amely viszont nem akadályozza azt, hogy az áru hiba nélküli áruként legyen használva, a vevőnek az árucserére vonatkozó joga helyett megfelelő kedvezményre van joga.

9. Amennyiben a vevőnek árucserére vagy szerződéstől való elállásra van joga, a vevőn múlik, hogy a két joga közül melyiket érvényesíti. Amint azonban ezek közül a jogok közül egyet kiválaszt, ezt a választását egyoldalúan már nem módosíthatja.

10. A reklamáció akkor tekintendő elintézettnek, ha a reklamációs eljárás befejeződik a kijavított áru átadásával, az áru cseréjével, az áru vételárának visszatérítésével, megfelelő kedvezmény kifizetésével az áru árából, a teljesítés átvételére vonatkozó írásos felszólítással vagy indokolt elutasítással.

11. A reklamáció fogadásáról a társaság köteles igazolást adni a vevőnek. A reklamáció fogadásának visszaigazolása alatt értendő főként a reklamáció fogadásáról szóló feljegyzést tartalmazó reklamációs jegyzőkönyv másolata, vagy a reklamáció fogadásáról szóló írásos értesítést tartalmazó, a vevőnek címzett üzenet. A reklamáció fogadásáról szóló igazolás elküldhető a vevő részére az e-mail címére, esetleg egyéb (postai) címére, melyet a vevő tüntetett fel kommunikációs célokra a reklamáció leírásában. A társaság a reklamáció elintézésének módját azonnal meghatározza, összetett esetekben legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 3 munkanapon belül, indokolt esetekben legkésőbb a reklamáció érvényesítésének napjától számított 30 napon belül. A társaságot emellett köti a vevő arról szóló döntése, hogy a reklamációs szabályzat értelmében mely jogot akarja érvényesíteni, figyelembe véve a fenti korlátozásokat. Erről a társaság a vevőt az e-mail címére, esetleg egyéb (postai) címére küldött értesítés formájában tájékoztatja, melyet a vevő kommunikációs célokra a reklamáció leírásában tüntetett fel. A reklamáció elintézési módjának meghatározását követően a reklamáció elintézése azonnal megtörténik, indokolt esetekben a reklamáció később is elintézhető, a reklamáció elintézése viszont nem tarthat tovább, mint a reklamáció érvényesítésének napjától számított 30 nap. A reklamáció elintézésére vonatkozó határidő elteltét követően a vevőnek joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van az árut kicseréltetni új árura.

12. A reklamáció elintézéséről a társaság köteles a vevőnek kiadni egy írásos igazolást, mégpedig a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül. A reklamáció elintézéséről szóló írásos igazolás alatt értendő a reklamáció elintézéséről szóló feljegyzést tartalmazó reklamációs jegyzőkönyv másolata, vagy a reklamáció elintézéséről szóló írásos értesítést tartalmazó, a vevőnek címzett levél. A reklamáció fogadásáról szóló igazolás elküldhető a vevő részére az e-mail címére, esetleg egyéb (postai) címére, melyet a vevő tüntetett fel kommunikációs célokra a reklamáció leírásában.

13. Az áru hibáiért vállalt felelősség, beleértve a minőséggaranciát is, a társaság és a Tt. 250/2007 számú, a fogyasztó védelméről szóló, többszörösen módosított törvény értelmében nem fogyasztó vevő között keletkezett viszonyokra a Kereskedelmi Törvénykönyv megfelelő rendelkezései vonatkoznak.



a kiadás dátuma: 2021.11.01
Vely Care s. r. o.

 

Kviz vely.hu